برخی از قوانین چک

برخی از قوانین چک

برخى از قوانين چک: چک ها ی زیر قابل شکایت کیفری نیستند:

1- چک دارای سر رسید (وعده دار )

2-چک بدون تاریخ ( تاریخ سفید )

3- چک سفید امضاء

4-چکی که در آن یا به صورت توافق جداگانه ای ،  مشروط باشد

5- چک بابت تضمین

6- چکی که بابت معاملات نامشروع مثل بهره ربوی صادر شده است

در شکایت چک بلا محل در هر زمانی که صادر کننده ی چک ، وجه چک و خسارات را بپردازد ، رسیدگی کیفری متوقف می شود و در صورت صدور حکم نیز حکم اجرا نمی شود و اگر در حال اجرا باشد اجرا متوقف
می شود

شکایت کیفری چک بلا محل فقط علیه صادر کننده ی چک قابل تصور است نه ضامن و ظهرنویس

اگر چک به نمایندگی صادر شود مسوولیت کیفری بر عهده ی شخص نماینده است  مگر آنکه ثابت کند عدم پرداخت ناشی از فعل اصیل یا نماینده ی بعدی او بوده است که در این صورت ایشان مسوولیت کیفری خواهد داشت.

برخی از قوانین چک
برخی از قوانین چک

گرفتن حق و حقوق در دادگاه از راه صحیح آن سطح دانش، ادبیات و مهارت بالایی را طلب میکند. وکلای ما در موسسه حقوقی ناد واقع در شهر شیراز با دانش تخصصی و به پشتوانه سالها تجربه، توانایی بالایی در دفاع از حق و حقوق شما خواهند داشت و به بهترین شکل در خصوص نحوه تنظیم دادخواست با شما همراه خواهند بود.

بهترین وکیل حقوقی شیراز

سرکار خانم زهرا زارعی، جناب آقای دکتر هادی روان و سرکار خانم افسانه برزگر، از حرفه‌ای ترین وکلای حقوقی در شیراز بوده که دارای سابقه بسیار درخشان در دعاوی حقوقی هستند. اگر هدف شما دریافت بهترین رای دادگاه برای پرونده حقوقی خود هستید پس وقت را از دست ندهید و با حرفه ای ترین وکلای حقوقی در شیراز ارتباط برقرار کنید.

با مراجعه به وبسایت موسسه ناد با بهترین وکلای حقوقی در شیراز در خصوص روش دقیق تنظیم قرارداد های مختلف و دعاوی چک و همچنین موضوعات حقوقی دیگر مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

برخی از قوانین چک
مشاوره رایگان
زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx