0 تا 100 تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه

تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه چیست ؟

در این نوشته می خواهیم به تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه بپردازیم که تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه در اجبار مرد برای پرداخت کردن یا نکردن آن می باشد .

تفاوت مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه

تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه

تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه:

برای اینکه تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه را متوجه شویم قبل از هر کاری باید بدانیم مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه یعنی چی ؟

در علم حقوق طلاق و مهریه مربوط به دعاوی خانواده میشه و به شما پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید از موارد دیگری که در زمان طلاق مطرح میشود مثل طلاق و نفقه و … حتما دعاوی خانواده را مشاهده کنید .

مهریه عندالمطالبه یعنی چی ؟

مهریه عندالمطالبه در طلاق به محض مطالبه باید پرداخت شود.بنابراین مـرد در هر صورت، ملزم به پرداخت آن بوده و راه گریزی از آن وجود ندارد که در صورت عدم پرداخت حکم جلب صادر میگردد

ضمنا جهت پرداخت مهریه مرد میتواند براساس توانایی خود و توافق با طرفین نوع پرداخت را مشخص کند.

یکی از حقوق زن که پس از عقد نکاح به او تعلق می‌گیرد، مهریه است و هرچیزی که ارزش داشته باشد و امکان انتقال تملک داشته باشد را می‌توان به عنوان مهریه در نظر گرفت.

میزان مهریه باید بین زوجین و با توافق هر دو نفر تعیین شود. در صورتی که مهریه به شکل عین تعیین شود، پس از عقد نکاح به مالکیت زن درخواهد آمد.

پس از عقد نکاح زن از مرد مهریه خود را طلب دارد و هر زمان که بخواهد می‌تواند اقدام به دریافت کند و این اصلی ترین تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه در طلاق است.

ارتباط مستقیم با بهترین وکیل خانواده در شیراز 

در صورتی که مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد، محکوم به حبس خواهد شد. با توجه به قانون جدید مهریه تعیین شده، در صورتی که مرد استطاعت مالی را نداشته باشد، تنها 110 سکه بهار آزادی را موظف است پرداخت نماید.

اگر زن اثبات نماید که مرد توانایی مالی پرداخت تمام مهریه را دارد و پس از بررسی‌‎های دادگاه، مطالبه تمام مهریه حتی اگر بیش از 110 سکه باشد، برای زن امکان پذیر است.

در نتیجه مهریه عندالمطالبه اگر به صورت مالکیت هرچیزی باشد، دقیقا پس از عقد نکاح در اختیار زن قرار خواهد گرفت و زن در مورد آن مال اختیار تام دارد و در صورتی که بصورت نقدی یا سکه و… باشد، هر زمان که زن بخواهد مرد باید نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.

باید بدانید که برای به اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه و اداره ثبت دارای مراحل و شرایط خاص خودش می باشد که باید از آن آگاه باشید تا بتوانید مهریه خود را مطالبه کرده و دریافت نمایید.

ارتباط مستقیم با بهترین وکیل خانواده در شیراز 

naadcontact 4

ما به شما پیشنهاد میکنیم که حتما برای بحث طلاق و دعاوی خانواده حتما با بهترین وکلای خانواده در شیراز گفتگویی داشته باشید و با افتخار ما آماده ارائه بهترین مشاوره حقوقی و وکالت دعاوی خانوادگی به شما عزیزان هستیم .

مهریه عندالاستطاعه یعنی چی ؟

مهریه عندالاستطاعه مرد صرفا درصورت استطـاعت مالی مکلف به پرداخت مهریه میباشد و در صورتیکه توانایی مالی مرد ثابت نشود ملزم به پرداخت مهریه نخواهد بود.همچنین امکان گرفتن حکم جلب هم وجود ندارد.

مهریه عندالمطالبه چیست ؟

مهریه عندالمطالبه به محض مطالبه باید پرداخت شود.بنابراین مـرد در هر صورت، ملزم به پرداخت آن بوده و راه گریزی از آن وجود ندارد که در صورت عدم پرداخت حکم جلب صادر میگردد

مهریه عندالاستطاعه چیست ؟

مهریه عندالاستطاعه مرد صرفا درصورت استطـاعت مالی مکلف به پرداخت مهریه میباشد و در صورتیکه توانایی مالی مرد ثابت نشود ملزم به پرداخت مهریه نخواهد بود.همچنین امکان گرفتن حکم جلب هم وجود ندارد.

 

زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx