جرم کشف حجاب

جرم کشف حجاب

کشف حجاب در مکان های عمومی از جمله کشف حجاب در خودرو، علاوه بر جرم بودن، مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی نیز تخلف و برای آن، جریمه مشخص شده است. البته، بلافاصله پس از انجام کشف حجاب ، مالک خودرو جریمه نمی شود، بلکه ابتدا به وی تذکر داده شده و در صورت کشف حجاب مجدد، فرد جریمه میشود.

به موجب تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی :«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس وجزای‌ نقدی محکوم خواهند شد» .
آیا توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب قانونی است؟

طبق قانون صیانت از عفاف و حجاب، خودرو حریم شخصی محسوب نمی‌شود و لازم است کلیه شئونات اسلامی در آن رعایت شود. در قانون مجازات برای کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده‌است،

پیامک کشف حجاب چه زمانی و چگونه ارسال می‌شود؟

کشف حجاب در خودرو توسط مأمورین نامحسوس پلیس و یا سامانه‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد. این سامانه‌ها یا مأمورین پس از مشاهده کشف حجاب یا بدحجابی، شماره پلاک خودروی مذکور را به پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس امنیت گزارش داده و پس از آن پیامک کشف حجاب در خودرو برای راننده ارسال می‌شود. راننده پس از دریافت این پیامک بلافاصله باید به پلیس امنیت مراجعه کند و تعهد کتبی دهد.

چرا باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنیم؟

ممکن است برخی از افراد پس از دریافت پیامک جریمه کشف حجاب به پلیس امنیت یا کلانتری مراجعه نکنند. که عدم مراجعه به مراکز مربوطه برای ثبت تعهد کتبی به توقیف خودروی شما می‌انجامد.
اعتراض به پیامک کشف حجاب چگونه است؟
پس از دریافت پیامک پلیس اخلاقی، بسیاری از مالکان خودرو ممکن است نسبت به آن اعتراض داشته باشند. برای اعتراض به پیامک کشف حجاب باید که به کلانتری یا یکی از مراکز پلیس امنیت نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنید وباید فرم مربوط به اعتراض را پر کنید. در صورتی که تصاویر دوربین‌ها ارزیابی شوند و اعتراض شما صحیح باشد، جریمه کشف حجاب برایتان در نظر گرفته نخواهد شد.

جریمه کشف حجاب در خودرو برای بار اول

زمانی که برای اولین بار راننده پیامک کشف حجاب در خودرو با سرشماره police را دریافت می‌کند، هیچ جریمه برای او در نظر گرفته نمی‌شود. این پیامک تنها جنبه تذکر را دارد.
متن این پیامک به این شرح است؛ “ سلام، مالک خودرو به شماره پلاک … سرنشین / راننده خودروی شما مرتکب جرم کشف حجاب شده است؛ لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می‌شود. پلیس امنیت اخلاقی “
_برای بار دوم

با ارسال پیامک دوم کشف حجاب در خودرو، از طریق همان پیامک به مالک اتومبیل اطلاع داده می‌شود که به‌دلیل نادیده‌گرفتن قانون و ارتکاب مجدد جرم، خودرو وی به مدت ۱۵ روز به صورت الکترونیکی توقیف می‌شود.
_برای بار سوم
در این پیامک ضمن اخطار مجدد جهت عدم رعایت قانون حفظ حجاب در خودرو و توقیف خودرو (منع تردد) به مدت حداکثر ۷ روز (حدود یک هفته) ، از وی خواسته می‌شود که منتظر تماس مأمورین پلیس بماند.

جرم کشف حجاب
جرم کشف حجاب

حرفه ای ترین وکلای شیراز در دعاوی کیفری

برای دیدن نکته های حقوقی جالب توجه و سایر مقالات حقوقی و همچنین دریافت مشاوره حقوقی رایگان به صفحات دیگر وبسایت موسسه حقوقی ناد بهترین موسسه حقوقی شیراز سر بزنید.

حرفه ای ترین وکلای شیراز در تیم حقوقی ناد آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره حقوقی رایگان و سودمند به شما عزیزان هستند.

جرم کشف حجاب
مشاوره حقوقی رایگان

آشنایی با بهترین وکیل دعاوی کیفری در شیراز

زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx