وظایف مدیر ساختمان

وظایف مدیر ساختمان

وظایف مدیرساختمانمدیریت ساختمان تنها به محاسبه شارژ محدود نمیشود،بلکه آپارتمان مسئولیت های دیگری هم برای مدیر ساختمان ایجاد میکند

1-حفظ اداره ساختمان و اجرای تصمیمات عمومیحفظ و نگهداری از ساختمان و همچنین ترمیم و مرمت آن باید باتوجه به موافقت همه ساکنان آپارتمان و زیر نظر مدیر ساختمان انجام شود.

2-مسئولیت حقوقی مدیرساختمان در قبال حوادث و بیمه کردن ساختمانمهم ترین بیمه ساختمان،بیمه اتش سوزی است که سهم هر مالک با توجه به متراژ ملک و بنا مشخص میشود.در صورتی که ساختمانی بیمه آتش سوزی نداشته باشد، در صورت بروز حادثه، مدیریت ساختمان مسئول پرداخت تمامی خسارت وارده خواهدبود.

3-بیمه مسئولیت مدنی آسانسوربیمه آسانسور برای تمامی ساختمان های اداری و مسکونی الزامی است تا در صورت بروز سانحه،خسارت ناشی از فوت،نقص عضو و هزینه های پزشکی را بتوان از بیمه تقاضا کرد.4-رسیدگی به اعتراض ساکنان ساختماناز دیگر وظایف مدیر ساختمان، رسیدگی و بررسی اعتراض ساکنان آپارتمان است.

5-مسئولیت حقوقی مدیرساختمان در خصوص بازسازی ساختمان درصورتی که بیشتر ساکنین ساختمان تصمیم به مرمت و بازسازی ساختمان را گرفته باشند، مدیر این حق را دارد تا به نمایندگی از آن ها این کار را انجام دهد.

-تعیین هزینه های مشترک هر یک از ساکنان آپارتمانمدیر ساختمان موظف است تا هزینه آب ،گاز،برق،آسفالت،پشت بام  و غیره را با توجه به متراژ و زیربنا از هر واحد دریافت کند،ولی سهم هر واحد درباره هزینه هایی مانند نظافت ساختمان، باغبانی،آسانسور و غیره  یکسان است.

به صورت خلاصه یکی از مهم ترین وظایف مدیر محاسبه ی شارژ ساختمان است.حقوق و دستمزد مدیر ساختمان

در صورتی که مدیر یکی از اعضای ساختمان است،این حق را دارد که شارژ ساختمان خود را پرداخت نکند.درصورتی که محل زندگی وی خارج از ساختمان است،باید به وی حق الزحمه پرداخت شود.

وظایف مدیر ساختمان
وظایف مدیر ساختمان

حرفه ای ترین وکلای شیراز در دعاوی ملکی

برای دیدن نکته های حقوقی جالب توجه و سایر مقالات حقوقی و همچنین دریافت مشاوره حقوقی رایگان به صفحات دیگر وبسایت موسسه حقوقی ناد بهترین موسسه حقوقی شیراز سر بزنید.

حرفه ای ترین وکلای شیراز در تیم حقوقی ناد آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره حقوقی رایگان و سودمند به شما عزیزان هستند.

وظایف مدیر ساختمان
مشاوره حقوقی رایگان
زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx