وکالت بلاعزل در طلاق

وکالت بلاعزل در طلاق

وکالت بلاعزل در طلاق زن برای جدا شدن از همسرش یا باید برای طلاق توافقی با او سازش برسد، یا اینکه دلیل منطقی مانند عسر و حرج، حبس بیش از 5 سال، غیبت طولانی مدت زوج و… را به دادگاه ارائه کند.

در حقیقت بدون داشتن حق طلاق یا وکالت در طلاق جدایی برای زوجه پیچیده و دشوار خواهد بود. فراموش نکنید برای طلاق با داشتن وکالت بلاعزل در طلاق زوجه الزاماً باید وکیل داشته باشد. طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید.

در صورتی که تصمیم شما قطعی است، وکالت در طلاق چیست؟ طبق ماده 656  قانون مدنی هر فردی می‌تواند به موجب عقدی که به عنوان وکالت شناخته می‌شود فرد دیگری را به عنوان وکیل انتخاب کند. به موجب حق وکالتی که برای طرف مقابل ایجاد شده است، کسی که وکالت در طلاق را دارد می‌تواند به عنوان نماینده قانونی زوج مراحل طلاق را انجام داده و برای جدایی اقدام کند.

در صورتی که زوجه بخواهد برای طلاق با داشتن حق طلاق  اقدام کند، لازم است که وکالت طلاق از نوع بلاعزل باشد. در غیر این صورت مرد می‌تواند با وکالت دادن به شخص ثالث یا مراجعه به بندهای عقدنامه و… این حق را باطل کند و همچنان حق طلاق برای زوج محفوظ بماند.

وکالت بلاعزل در طلاق چیست؟

وکالت بلاعزل در طلاق در عرف به معنی حق طلاق شناخته می‌شود. با ارائه وکالت طلاق به عنوان شروط ضمن عقد و ثبت آن در دفتر اسناد رسمی زوجه نیز مانند همسرش دارای حق طلاق خواهد بود؛ بنابراین زن می‌تواند در هر زمانی با داشتن این وکالت‌نامه به دادگاه مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل قانونی خودش را مطلقه کند.

کسانی که می‌خواهند از مزایای دادن حق طلاق به زن از  برخوردار شوند و حقوق برابری با همسرشان داشته باشند، در ازای بخشش مهریه یا کاهش رقم مهریه در نظر گرفته شده وکالت در طلاق را از همسرشان دریافت می‌کنند.

شرایط وکالت بلاعزل طلاق شرایط وکالت بلاعزل طلاق عبارتند از: قید کردن وکالت در طلاق موقع جاری کردن صیغه عقد در سند ازدواج ثبت وکالت در طلاق در دفتر اسناد رسمی ذکر وکالت بلاعزل و غیر قابل فسخ در طلاق برای زوجه داشتن حق توکیل به غیر وکالت طلاق جهت واگذاری آن به وکلای طلاق داشتن اسقاط حق در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی جهت جاری کردن صیغه طلاق در محضر با مراجعه زوجه ابطال وکالت بلاعزل در طلاق چگونه است؟

بعضی از افراد پس از تمام شدن عقد متوجه معایب دادن حق طلاق به زن  می‌شوند و به دلایل شخصی می‌خواهند وکالت در طلاق را باطل کنند. در صورتی که زوج حق فسخ را از خودش ساقط کرده باشد، امکان فسخ وکالت بلاعزل طلاق برای زن وجود نخواهد داشت.

البته شرایط خاصی وجود دارد که در صورت برقرار بودن آن‌ها این وکالت باطل می‌شود. از جمله این شروط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. حجر وکیل یا موکل اگر زوج یا زوجه یا وکیل و موکل دچار جنون شوند و سلامت روانی خودشان را از دست بدهند، وکالت بلاعزلی که داده شده باطل می‌شود.

فوت وکیل یا موکل از دیگر مواردی که باعث فسخ یا باطل شدن وکالت بلاعزل می‌شود می‌توان به فوت زوج یا زوجه اشاره کرد؛ یعنی در صورتی که زن یا مرد در طول مدتی که وکالت اعتبار دارد از دنیا بروند، وکالت بلاعزل باطل خواهد شد.

اقاله عقد وکالت بلاعزل در صورتی که زن و مرد برای باطل کردن وکالت طلاق با هم توافق کرده باشند می‌توانند برای اقاله عقد وکالت بلاعزل به محضر مراجعه کرده و وکالتی که زوجه به عنوان حق طلاق برای طلاق یک طرفه به زن داده را باطل کنند.

پایان زمان وکالت اگر وکالت بلاعزل برای مدت مشخصی به زوجه داده شده باشد و زمان آن به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار وکالت طلاق باطل می‌شود. از بین رفتن موضوع قرارداد یا انجام شدن آن  در صورتی که موضوع مورد وکالت انجام شده باشد یا اینکه شرایطی رخ دهد که موضوع معامله از بین برود، وکالت بلاعزل فسخ خواهد شد.

مدارک لازم برای دادخواست ابطال وکالت بلاعزل توسط زوج اصل کارت ملی و شناسنامه زوجه به همراه کپی استشهاد شهود گواهی وکالت‌نامه بلاعزلی که قصد ابطال آن را دارید دادخواست ابطال وکالت بلاعزل به توافق زوجین  نمونه وکالت بلاعزل زوجه برای تنظیم وکالت در طلاق بهترین راه مشاوره گرفتن از وکلای فعال در این زمینه است.

 

وکالت بلاعزل در طلاق
وکالت بلاعزل در طلاق

 

گرفتن حق و حقوق در دادگاه از راه صحیح آن سطح دانش، ادبیات و مهارت بالایی را طلب میکند. وکلای ما در موسسه حقوقی ناد واقع در شهر شیراز با دانش تخصصی و به پشتوانه سالها تجربه، توانایی بالایی در دفاع از حق و حقوق شما خواهند داشت و به بهترین شکل در خصوص نحوه تنظیم دادخواست با شما همراه خواهند بود.

بهترین وکیل حقوقی در شهر شیراز

سرکار خانم زهرا زارعی، جناب آقای دکتر هادی روان و سرکار خانم افسانه برزگر، از حرفه‌ای ترین وکلای حقوقی در شیراز بوده که دارای سابقه بسیار درخشان در دعاوی حقوقی هستند. اگر هدف شما دریافت بهترین رای دادگاه برای پرونده حقوقی خود هستید پس وقت را از دست ندهید و با حرفه ای ترین وکلای حقوقی در شیراز ارتباط برقرار کنید.

با مراجعه به وبسایت موسسه ناد با بهترین وکلای حقوقی در شیراز در خصوص وکالت بلاعزل در طلاق و همچنین موضوعات حقوقی دیگر مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

وکالت بلاعزل در طلاق
مشاوره حقوقی رایگان

 

زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx