گم کردن سند رسمی

گم کردن سند رسمی

در صورت گم کردن سند رسمی یا مبایعه نامه  باید این کارها را انجام بدید:

اگر سند رسمی را گم کردید مراجعه کنید به دفترخانه ای که قبلا سند تنظیم شده بود و با پرداخت هزینه یک رونوشت از سند بگیرید این رونوشت اعتبار سند رسمی را دارد و در همه جا مورد پذیرش قرار می گیرد/

اگر مبایعه نامه را گم کردید و مبایعه نامه دارای کد رهگیری بوده می توانید یک نسخه از آن را از سامانه ثبت معاملات و املاک کشور بگیرید.

اگر مبایعه نامه فاقد کد رهگیری بود: نسخه طرف مقابل را بگیرید و از آن کپی برابر با اصل تهیه کنید و به به شخص برگردانید ولی اگر طرف مقابل با شما همکاری نکرد مجبورید دادخواست اثبات وقوع بیع در دادگاه مطرح کنید.

لازم است به این نکته اشاره کرد که معمولا محاکم دادخواست اثبات وقوع بیع رو به تنهایی نمی پذیرند و شما باید در کنار این خواسته خواسته دیگری مثل الزام به تنظیم سند رسمی یا مطالبه ثمن مطرح کنید تا مورد پذیرش واقع شود.

گم کردن سند رسمی
گم کردن سند رسمی

حرفه ای ترین وکلای شیراز در دعاوی ملکی

برای دیدن نکته های حقوقی جالب توجه و سایر مقالات حقوقی و همچنین دریافت مشاوره حقوقی رایگان به صفحات دیگر وبسایت موسسه حقوقی ناد بهترین موسسه حقوقی شیراز سر بزنید.

حرفه ای ترین وکلای شیراز در تیم حقوقی ناد آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره حقوقی رایگان و سودمند به شما عزیزان هستند.

گم کردن سند رسمی
مشاوره حقوقی رایگان

 

زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx