باور های غلط حقوقی

باور های غلط حقوقی

چند تا از باور های غلط حقوقی نزد عموم که از فیلم و سریال‌ها ایجاد شده و متاسفانه مردم با نسبت بالایی آنها را باور دارند.

۱- اگر از کسی شکایت کنید و نتوانید آن را اثبات کنید، طرف مقابل اعاده‌ی حیثیت می‌کند و شما محکوم می‌شوید. پ: این باور غلط است. دادگاه محل تظلم خواهی و رسیدگی به شکایات است. حق شما طرح شکایت و وظیفه‌ی دادگاه بررسی آن است. عدم اثبات مسئولیت کیفری برای شما نمی‌آورد مگر در شرايط خاص.

۲- پدر و مادر می‌توانند فرزند خود را از ارث محروم کنند پ. خیر، هیچ کس نمی‌تواند وارث خود را از ارث محروم کند. وصیت نامه‌ی متوفی نیز فقط در مورد یک سوم میراث معتبر است. تنها وارثی که مورث خود را به قتل برساند از ارث محروم می‌شود.

۳- اگر گواهینامه‌ی رانندگی نداشته باشید و بر اثر تصادف باعث مرگ کسی شوید مرتکب قتل عمد شده اید. پ. ابدا این طور نیست. رانندگی بدون گواهینامه تخلفی جداگانه است. اگر بدون گواهینامه باعث تصادف منجر به فوت شوید علاوه بر پرداخت دیه به حداکثر دوسال حبس محکوم می‌شوید. تصادف منجر به مرگ حتی اگر گواهینامه داشته باشید هم علاوه بر دیه بین ۶ ماه تا دوسال بسته به تشخیص قاضی زندان در پی خواهد داشت .

۴- دیه‌ی ماه‌های حرام دوبرابر است. پ. این شایعه هم صحت ندارد. در ماه‌های حرام دیه فقط یک سوم بیشتر از سایر ماه‌هاست. ماه‌های حرام عبارتند از : ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب. ماه صفر هم برخلاف باور غلط عمومی عده‌ی زیادی از مردم ماه حرام نیست

۵- حضانت فرزند همیشه با پدر است. پ. خیر. اول این که تا هفت سالگی اولویت حضانت فرزند با مادر است. بعد از آن‌هم در صورتی که پدر صلاحیت نگهداری از فرزند نداشته باشد، حضانت آن‌ها به مادر سپرده خواهد شد. ضمن این که صلاح فرزند هم در نظر در سپردن حضانت در نظر گرفته می‌شود.

باور های غلط حقوقی
باور های غلط حقوقی

گرفتن حق و حقوق در دادگاه از راه صحیح آن سطح دانش، ادبیات و مهارت بالایی را طلب میکند. وکلای ما در موسسه حقوقی ناد واقع در شهر شیراز با دانش تخصصی و به پشتوانه سالها تجربه، توانایی بالایی در دفاع از حق و حقوق شما خواهند داشت و به بهترین شکل در خصوص نحوه تنظیم دادخواست با شما همراه خواهند بود.

بهترین وکیل حقوقی در شهر شیراز

سرکار خانم زهرا زارعی، جناب آقای دکتر هادی روان و سرکار خانم افسانه برزگر، از حرفه‌ای ترین وکلای حقوقی در شیراز بوده که دارای سابقه بسیار درخشان در دعاوی حقوقی و دعاوی خانواده هستند. اگر هدف شما دریافت بهترین رای دادگاه برای پرونده حقوقی خود هستید پس وقت را از دست ندهید و با حرفه ای ترین وکلای حقوقی در موسسه حقوقی ناد واقع در شیراز ارتباط برقرار کنید.

با مراجعه به وبسایت موسسه ناد با بهترین وکلای حقوقی در شیراز در خصوص موضوعات حقوقی مختلف مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

باور های حقوقی غلط
مشاوره حقوقی رایگان

 

زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ضمن تبریک پیشاپیش بمناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) به اطلاع میرسانیم موسسه حقوقی ناد از تاریخ ۲۹ اردیبهشت به مدت سه روز، خدمات حقوقی خود را با تخفیف 10 درصد به مشتریان گرامی ارائه میدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو خدمات حقوقی با تخفیف، با ما تماس بگیرید. 09176106273
+
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx