دعوای الزام به اخذ پایان کار

دعوای الزام به اخذ پایان کار

در چه صورتی می توان دعوای الزام به اخذ پایان کار را طرح کرد؟

گواهی پایان کار سندی است که بعد از اتمام عملیات ساخت و ساز و بررسی اینکه، خلافی در ساخت و ساز صورت نگرفته باشد و ساختمان بدهی به شهرداری نداشته باشد، توسط شهرداری صادر می شود.

اصولا گرفتن پایان کار با درخواست مالک یا وکیل قانونی او از شهرداری صورت می گیرد مگر در مواردی که ساختمان با قرارداد مشارکت در ساخت، ساخته شده باشد که در این صورت سازنده متعهد به گرفتن پایان کار است.

گواهی پایان کار ساختمان مقدمه ای است برای صدور سند صورت مجلس تفکیکی و امکان الزام به تنظیم سند رسمی ملک، به همین دلیل می توان ضمن یک دادخواست هر سه دعوا را طرح نمود.

فردی که ملک نوساز بدون پایان کار را خریداری کرده و یا ملکی را خریداری کرده که اعتبار پایان کار آن به پایان رسیده می تواند علیه مالک رسمی ملک و شخصی که طبق قرارداد متعهد به گرفتن پایان کار برای ملک بوده دادخواست الزام به اخذ پایان کار را طرح نماید.

دعوای الزام به اخذ پایان کار
دعوای الزام به اخذ پایان کار

وکلای متخصص ملکی در موسسه حقوقی نیک اندیشان آوای دادبان آماده ارائه خدمات رسانی تخصصی در زمینه‌ی ملکی به شما عزیزان می‌باشند. ایشان می‌توانند به شما در امور متعددی کمک کنند و فرایند اخذ پایان کار را به نحوی کارآمد و حرفه‌ای انجام دهند.

 

دعوای الزام به اخذ پایان کار
مشاوره حقوقی رایگان
زهرا زارعی بهترین وکیل خانواده در شیراز

زهرا زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با 6 سال سابقه در امر وکالت . تمام تلاشم این بوده که بتونم تمام مردم عزیزم رو با مسائل خرد و کلان حقوقی آگاه کنم تا بتونن خیلی هوشمند و آگاهانه با وقایع پیرامون خودشون مواجه بشن .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست عزیز از اینکه ما را با نظر زیبای خود یاری میکنید سپاسگزاریمx